Ganymedes 17

Regelmatig verschijnen nieuwe Nederlandstalige boeken in het genre. Laat weten welke je met smart verwacht, welke je leest en wat je ervan vindt.
DIT FORUM IS OPENBAAR!
Plaats reactie
Spaceman Spiff
Berichten: 40
Lid geworden op: 15-06-2017 14:27

Ganymedes 17

Bericht door Spaceman Spiff » 26-07-2017 10:05

Net van het weekend de drukproef gecorrigeerd voor mijn verhaal dat in de bundel staat!
Nog een paar weken en ik krijg mijn auteursexemplaar binnen. Ik ben erg benieuwd naar de andere verhalen. Ik ben nu ook de oude Ganymedessen aan het lezen en het is toch wel te merken dat het genre zich in de tussentijd een stuk heeft ontwikkeld. Maar ik denk ook (te zien aan de namen in de oude bundels) dat Ganymedes een belangrijke rol heeft in het genre, om ook nieuwe schrijvers een kans tot publicatie te geven, en te zorgen dat talent kan bovendrijven.
Ik ga zelf de verschijning melden van de Ganymedesbundel op de boekenpagina's op Facebook, en er een recensie van schrijven op Goodreads en Hebban. Ik wil ook twee recensenten een exemplaar geven Ik weet dat het niet mijn taak is als auteur, maar ik vind dat Ganymedes best nog wat meer bekendheid mag krijgen (net als Fantastische Vertellingen), en dat er waarschijnlijk heel wat lezers zijn die het een mooie bundel zouden vinden, maar die er niet vanaf weten!
Daarom bij dezen een klein duwtje in de rug: lees de bundel ook, en als het kan, laat ergens een recensie achter, zodat meer mensen het bestaan ervan te weten komen!
Johan

Jack
Berichten: 38
Lid geworden op: 13-04-2017 18:15

Bericht door Jack » 29-07-2017 21:17

Inmiddels is het boek in de webshop verschenen: http://shop.pr1ma.nl/ganymedes-17.html

Hay van den Munckhof
Schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-06-2017 19:36

Bericht door Hay van den Munckhof » 05-08-2017 21:01

En niet te vergeten, omdat FV zonder winstoogmerk werkt, wordt Ganymedes voor een spotprijs van € 7,95 aangeboden.
Toevallig ben ik tussendoor ook een oudere bundel (Ganymedes 9 uit 1985) aan het lezen. Ik vind ook dat het genre sindsdien breder en diverser geworden is. Of de verhalen van nu gemiddeld dan ook beter zijn? Dat is een lastiger vraag. Je moet een bundel wel in de tijd blijven zien waarin die uitkwam.

Spaceman Spiff
Berichten: 40
Lid geworden op: 15-06-2017 14:27

Bericht door Spaceman Spiff » 07-08-2017 14:15

Ik ben bij Ganymedes 1 begonnen en ben nu in dl 6 bezig. In de eerste zes is het vooral SF met hier en daar wat magisch realisme. Interessant om thema's als atoomoorlog etc te zien terugkeren en een paar schrijvers die regelmatig goede artikelen publiceren. Het was destijds echt een SF-tijdschrift en de nieuwere Ganymedi bevatten juist meer fantasy en magisch realisme. Ik zou wel weer een bundel met echt SF willen zien. Maar ik geniet ook wel van de andere verhalen. Een breed overzicht van het genre in Nederland.
Johan

Hay van den Munckhof
Schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-06-2017 19:36

Bericht door Hay van den Munckhof » 07-08-2017 16:51

Met mijn eerste bijdrage in Ganymedes moet ik de echte SF-fans teleurstellen. Het is meer (in de verte dan) geïnspireerd door Belcampo dan door Clarke of Asimov. Mijn tweede inzending voor Ganymedes is wél SF. Dat is doorverwezen naar Fantastische Vertellingen. Geen straf, want daarin had ik tot op heden ook nog geen publicatie.

Spaceman Spiff
Berichten: 40
Lid geworden op: 15-06-2017 14:27

Bericht door Spaceman Spiff » 09-08-2017 09:49

In Ganymedes staat alles, van magisch realisme tot harde SF, met fantasy en horror en mengvormen en gedichten et cetera ... Dus je verhaal past er prima tussen. Ik heb genoten van de verhalen van Belcampo, dus ben benieuwd naar die van jou!
Johan

Spaceman Spiff
Berichten: 40
Lid geworden op: 15-06-2017 14:27

Bericht door Spaceman Spiff » 16-08-2017 09:16

Hij is er! En is weer een toffe, afwisselende bundel geworden.
Johan

Plaats reactie